Kitap bölümü Türkiye’de yükseköğretim ve yükseköğretime geçiş ve yaşantısal öğrenme ile ilgili bilimsel literatüre değinmektedir. Daha sonra da dersin içeriği ayrıntılı olarak ele alınmaktadır. Yazarlar yaşantısal öğrenme yoluyla bir üniversite mezununun sahip olması beklenen ve profesyonel hayatta her zaman gerekli yetkinlikleri geliştirmeye odaklanmışlardır. Bu yetkinliklerden bazıları şunlardır: Proje yönetimi, zaman yönetimi, iletişim ve çatışma çözme becerileri, takım dinamiklerini yönetme, duygusal zekâ, farklılık ve çeşitlilikleri yönetebilme, yaratıcılık ve problem çözme, kişisel esenlik ve iş hayat dengesi. Adı geçen bütün yetkinlikler yaşantısal öğrenme felsefesine uygun bir şekilde öğretilmekte geliştirilmeye çalışılmaktadır. Kitap bölümü yaşantısal öğrenmeye dayalı proje tabanlı bir dersin uygulanmasındaki zorluklara değinmekte ve konuyla ilgilenenlere tavsiyelerde bulunmaktadır.